Waar sta ik voor?

 

Droom of realiteit binnen handbereik? Ik krijg energie om in teams van uiteenlopende samenstelling te werken aan groei en ontwikkeling. Mijn doel is om betekenisvol en duurzaam verschil te realiseren. Door organisaties te helpen transformeren naar nieuwe digitale modellen. Met gezonde nieuwsgierigheid en inzet fundamentele verandering bewerkstelligen. Meer bereiken door binding met mensen, wegnemen van barrières, ondernemerschap, samenwerking en innovatie

Wat kan ik voor je doen?

In 2024 ben ik bij Quest Software uit dienst getreden om te starten met mijn eigen onderneming. In de bijna 25 jaar ervaring bij o.a. Microsoft en andere bedrijven binnen en buiten de ICT-sector, heb ik vele kleine en middelgrote ondernemingen gesproken die ambitieuze groeiplannen en internationale ambities hebben. Vaak moet de aandacht op zoveel fronten tegelijk worden gelegd, met impact op de agenda voor het structuren van die groei.

Aantrekken van financiers, formuleren en bijstellen van de bedrijfsstrategie, vinden en behouden van talent, opzetten van een verkoopkanaal en bedenken van een commerciële strategie. Soms zijn de gevraagde vaardigheden voor de volgende fase van het bedrijf uit de pas gaan lopen met de aanwezige vaardigheden en competenties van het personeel. Soms kan (een deel) van het personeel omgeschoold worden, vaak moet er ook kennis en ervaring van buiten worden gehaald. Of juist een mix van beide, zodat de cultuur en identiteit van het bedrijf kan worden doorgegeven aan binnenkomers.

 Feit is dat het verkopen van een propositie iets heel anders is dan het ontwikkelen ervan.

Ik heb daar veel in mis zien gaan, bedrijven die blijven zoeken naar het ideale product, functies toevoegen die weliswaar nuttig kunnen zijn, maar die ook tot uitstel van omzet leiden. Een veel geziene valkuil waarbij de bulk van de aandacht en geld naar het ontwikkelen, verbeteren of uitbreiden van het product portfolio gaat. De verkoopbaarheid ervan wordt regelmatig vergeten of zelfs genegeerd.

 Ik ben ervan overtuigd dat een bedrijf gezond maar ook versneld kan groeien als er balans is in ontwikkeling van jouw unieke product en omzet, ik noem dat het netto verkooppotentieel.

 Om ondernemingen hierbij te helpen, richt ik mij vooral op het opzetten, structureren of verder professionaliseren van een sales organisatie. Uitgangspunt hierbij is de kracht van jouw dienst, product of propositie. Mijn expertise ligt op het strategisch doorgronden van je bedrijf, en vandaar uit gaan werken naar verandering, verbetering of optimalisatie en implementatie daarvan. Dit gaat expliciet niet alleen over processen of technologie, maar heeft als doel de kern van je bedrijf te begrijpen en te versterken in alle aspecten van je operatie of sales.

 Aangezien doorgaans met advies alleen geen Euro extra omzet wordt geboekt, sta ik graag in het hart van de uitvoering en ben ik flexibel als het gaat om beloning van mijn werkzaamheden. Ben jij op zoek naar nieuwe mogelijkheden voor groei? Neem vrijblijvend contact met me op, ik spreek je graag